hatarszelihuncut beaglek
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Hasznos Dgok
 

Elad Kiskutyk! 

A kvetkez alom 2009 nyarn vrhat. 

Szlk  Alma s Jack, a kicsik  nyr vgn lesznek elvihetk, szintn trzsknyvvel, chipezve, oltva!

 www.huncutok.hu

Csavarg Vakon Jack HJCH tricolor kan egsz vben sporttrsi ron  fedez. Kpet  krsre  emailban kldk. Hvhatsz telefonon is:  06/30/281-6032  06/70/313-9915

 

 

 
Kutya Intelligencia Teszt

Kutya-intelligencia teszt:)

Ez a prbattel megvilgtja, hogy a kutyd a Harvardra val-e, vagy csak a dvnyra. A kutyd adaptv intelligencijt trkpezi fel, problmamegold-kpessgt, nyelvrtst, szocilis reakciit, mint pldul egy emberi mosolyra val reagls. Dr. Stanley Coren professzor tesztje kvetkezik. a British Columbia Egyetem djnyertes kutyaidomrja, valamit a kutya-intelligencia vizsglatok doktora.

1. Sajt kutya kell, ami legalbb 3 hnapja veled l, s legalbb 1 ves.

2. A teszt jtk legyen a kutya szmra.

3. Nyugodt maradj, a hangod sose emeld fel, mozdulataid is nyugalmat tkrzzenek. A parancsolgats, kveteldzs mindent elront.

4. A tesztet csak egyszer vagy ktszer vgezd el.

5. A teszteket  brmilyen sorrendben, egymstl elklntve kell vgezni. Mivel teljutalommal jrnak, elkerlend a kutya tletetse, kifrasztsa, ez htrnyosan befolysolja a motivciit s az intelligencija megtlst.

 

1. A kutya problmamegold kpessge

kell hozz:

- egy res konzervdoboz

- egy kvnatos falat, a sajt biztos megfelel

- egy stopperra, vagy brmi, amivel mrheted a kutya reakciidejt

Hogy csinld a tesztet:

1. Elszr is ltesd le a kutyt. Ha nem hajland, krj meg valakit, hogy tartsa a prznl fogva.

2. Mutasd meg a finom falatot, hadd szagolja is meg.

3. Lassan helyezd a falatot a konzervdoboz al, mikzben a kutya nagyon figyel, gy kt mternyire.

4. Kezdd el az idmrst, s biztasd a kutyt, hogy szerezze meg a falatot!

Pontozs:

- ha a kutya flrelki a dobozt s 5 msodpercen bell megszerzi a falatot, 5 pontot kap
- ha lkdsi a dobozt, de csak 5-15 mp-en bell szerzi meg a falatot, 4 pontot kap

- 15-30 mp: 3 pont

- 30-60 mp: 2 pont

- ha csak krlszaglssza a dobozt, de nem jut a falathoz 60 mp alatt: 1 pont


Kvetkez problmamegold teszt:

kell hozz:

- egy nagy frdleped

- egy idmr eszkz

Hogy csinld?

1. A kutya legyen ber s aktv.

2. Szagolja meg a frdlepedt.

3. Egy puha mozdulattal dobd r a lepedt a kutya fejre s vllra (j, ha elbb kutya nlkl  gyakorlod, nehogy megijeszd), majd kezdd mrni az idt csendben.

Pontozs:

- ha a kutya 5 mp-en bell kiszabadtja magt, 5 pont

- 5-15 mp-en bell: 4 pont

- 15-30 mp-en bell: 3 pont

- 30-60 mp-en  bell: 2 pont

- ha 1 perc utn se szabadul ki, 1 pont.


Kvetkezik a szocilis intelligencia tesztje. Kell hozz: a mosolygs kpessge.

Hogy csinld:

1. Hasznld ki az idt, mikor a kutyd kb. 2 mter tvolsgban l tled.

2. Anlkl ljn ott, hogy brki megparancsolta volta. Szval magtl.

3. Bmulj kutyd arcba, mikor is rd nz, majd szmolj magadban hromig, s szlesen mosolyodj el.

Pontozs:

- ha a kutyd farkcsvlssal kzeledik: 5 pont

- ha a kutya lassan feld jn, de nem csvl, 4 pont

- ha ll vagy l, de nem indul feld, 3 pont

- ha ms irnyba indul, 2 pont

- ha rd se figyel, 1 pont

 
A kvetkez teszt intelligencit s trgyak mozgatst kvnja.

Kell hozz:

- egy kis trlkz

- egy falat, amit a kutya szeret

- egy idmr eszkz, amivel a reakciidejt mrheted.

1. ltesd le a kutyt, ha nem megy, valaki fogja a nyakrvt.

2. mutasd a falatot, hadd szagolja meg.

3. mikzben teljesen rd figyel, helyezd a falatot kb. 2 mterre tle a fldre, s takard be a trlkzvel.

4. Kezdd mrni az idt, s biztasd a kutyt, hogy egye meg a falatot.

- Ha 15 mp-en bell megkaparintja, 5 pont

- Ha ehhez 15-30 mp kell, 4 pont

- 30-60 mp kztt 3 pont

- ha prblja megszerezni, de feladja, 2 pont

- ha 2 percen bell meg se prblja, 1 pont.

 

Az 5. teszt a manipulcis kpessgrl szl. Mi kell hozz:

- egy alacsony btor, ami al a feje nem fr be, de a mancsa igen. Megoldhatod gy is, hogy nhny knyvre rraksz egy deszkt, az al teszed a finom falatot (n a kanap al dugtam, ami kb. 20 centi magas, persze apr termet kutyhoz alacsonyabb kell)

- egy j falat, amit szeret

- egy stopperra, vagy valami, amivel mrheted az idt.

 

Hogy csinld:

1. A kutya figyeljen tged a kzelbl.

2. Mutasd neki a falatot, hadd szaglssza is meg.

3. gy helyezd el a falatot a btor (vagy deszka) al, hogy csak a mancsval rhesse el.

4. Biztasd, hogy szerezze meg, s mrd az idt.

Pontozs:

- Ha 5 mp-en bell kikaparja, 5 pont

- Ha 1-3 percig kapargl a mancsval, 4 pont

- Ha csak szaglsz, s 3 percen bell nem kaparja el a falatot, 3 pont

- Ha a mancst nem hasznlja, csak szaglszik, 2 pont

- Ha 3 perc mltn se tesz ksrletet a falat megkaparintsra, 1 pont.


Kvetkezik a nyelvrts tesztje: tudja-e a kutyd a sajt nevt?

Mi kell hozz:

- hogy olyan hangsllyal mondj egy, a kutya ltal nem ismert szt, mintha t szltand

- hogy a kutydnak legyen neve.

Hogy csinld:

1. A kutyd knyelmesen heverjen kb. 2 mterre eltted.

2. Azzal a hangsllyal, ahogy t szoktad hvni, mondd: „szekrny”!

Pontozs:

- Ha a kutya elindul feld, 3 pont

- Ha a kutya nem jn, mondd: „mozi” ugyanazzal a hangsllyal, s ha erre jn, 2 pont (persze ha ez a sz hasonlt a nevre, mst vlassz)

- Ha a kutya minderre nem reagl, szltsd a nevn, ha erre odajn, 5 pont

- Ha a kutya erre sem jn, ismt szltsd a nevn, ha jn, 4 pont

- Ha a kutynak eszben sincs jnni, 1 pont.

 

Add ssze a pontokat:

25 pont fltt: a kutyd zseni!

15-25 pont: okos, de a Harvardra nem jut be

5-15 pont: nem tl intelligens, de attl mg nagyon szeretnival lehet

5 pont alatt: biztos afgn agarad van...

 

Stan Coren professzor: „A kutya intelligencija ugyangy fejleszthet, mint a gyerek. Beszlgess vele minl tbbet, juttasd hozz annyi klnfle lmnyhez, amennyire csak kpes vagy. Minl tbbet kell egy kutynak „gondolkoznia”, minl tbb tennivalja van, annl okosabb vlik. A pszicholgusok ktfle intelligencirl beszlnek embereknl: van n. folykony, valamint kristlyos intelligencia. Elbbi a termszetbl fakad, mg a kristlyos intelligencia mindazon dolgok sszessge, amit megtanultl. gy vlem, nem mehetsz vissza az idben, hogy a folykony intelligencit fejleszd, ezzel szemben hihetetlen sok mindenre megtanthatod a kutyt; a kristlyos intelligencija rohamosan fejldik, ha j szitucikat mutatsz neki, j jtkokat jtszol vele. Minl tbb mindent tantasz neki, annl hamarabb elsajttja a kvetkez dolgot. A tants rvn egyre okosabb is vlik.

 

 

 

 
Id :)
 
Milyen nap van ma:
2025. prilis
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
Ltogatk
Induls: 2005-02-18
 
Bartaink
 
Elrhetsgem

rhatsz nekem ide a vendgknyvbe, vagy az email cmemre:

hatarszelihuncut@freemail.hu

hatarszelihuncut@gmail.com

telefonszmaim: 06/30/281-6032  06/70/313-9915

 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!